20 березня 2015

Фінансові показники за 2014 рік: Bayer зберігає впевнені темпи росту і продовжує стратегічну переорієнтацію бізнесу

  • Концерн фокусує свою діяльність на біологічних науках
  • Усі підрозділи вклад зробили внесок у зростання продажів і прибутку
  • Продукти, які нещодавно виведені на ринок, є драйверами зростання
  • Загальний об’єм  продажів виріс на 5,2% і склав 42 239 мільйонів євро
  • Ріст з урахуванням коливань курсів валют, придбання і  продажу активів склав 7,2%
  • Показник EBIT виріс на 11,6% до 5 506 мільйонів євро EBITDA до врахування особливих статей збільшується на 4,9% до 8 812 мільйонів євро
  • Чистий прибуток виріс на 7,4% і склав 3 426 мільйонів євро
  • Чистий прибуток на одну акцію виріс  на 7,3% до 6,02 євро
  • Прогноз на 2015 рік: ріст об’єму продажів і значне покращення показників прибутку
Леверкузен,  березень 2015 р.
2014 рік був дуже вдалим для Bayer як в операційному, так і стратегічному плані. Концерн досяг рекордних показників об’єму  продажів і EBITDA до врахування особливих статей. «Суттєвий внесок у розвиток бізнесу внесли підрозділи HealthCare і CropScience завдяки своїм препаратам, які нещодавно були виведені на ринок», - заявив 6 березня під час фінансової прес-конференції в Леверкузені Голова Правління Марейн Деккерс. MaterialScience продемонстрував суттєве збільшення продажів і прибутку до врахування особливих статей. Крім того, у 2014 році концерн Bayer визначив стратегію подальшого розвитку і планує повністю зосередити свою діяльність на напрямах охорони здоров'я і сільського господарства - HealthCare і CropScience. Не пізніше середини 2016 року акції підрозділу MaterialScience будуть розміщені на фондовому ринку в якості самостійної компанії. Важливі угоди з придбання активів інших компаній сприяли зміцненню позицій Bayer в області царині біологічних  наук. Д-р Деккерс заявив, що концерн ставить перед собою завдання і далі нарощувати продажі та досягти значного зростання прибутку у 2015 році. У 2014 р. продажі концерну виросли на 5,2% і склали 42 239 млн. євро (40 157 млн. євро у 2013 р.). З урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів продажі виросли на 7,2%. Свій внесок у це зростання внесли всі підрозділи концерну. Показник EBIT виріс на 11,6% і склав 5 506 млн. євро (4 934 млн. євро у 2013 р.). Прибуток скоротився через додаткові витрати на 438 млн. євро (839 млн. євро у 2013 р.). Показник EBIT до урахування особливих статей збільшився на 3% і склав 5 944 млн. євро (5 773 млн. євро у 2013 р.). EBITDA до урахування особливих статей виріс на 4,9%, склавши 8 812 млн. євро (8 402 млн. євро у 2013 р.), незважаючи на негативний ефект від коливання курсів валют, що склав 410 млн. євро або 4%. Помітне зростання продажів супроводжувався більш високими витратами на дослідження і розробки та торговельними витратами. Чистий прибуток збільшився на 7,4%, склавши 3 426 млн. євро (3 189 млн. євро у 2013 р.), а чистий прибуток на одну акцію - на 7,3% до 6,02 євро (5,61 євро у 2013 р.).

 

Загальний прибуток зріс на 16,9%, склавши 6 820 млн. євро (5 832 млн. євро у 2013 р.), де чистий прибуток зріс на 12,4% і склав 5 810 млн. євро (5 171 млн. євро у 2013 р.). Чиста фінансова заборгованість у порівнянні з 31 грудня 2013 р. виросла на 12,9 млрд. євро і склала 19,6 млрд. євро. Фінансовий директор Йоханес Дітч пояснив, що в минулому році Bayer розмістив на ринку боргові зобов'язання, деякі - на достатньо великі суми, щоб профінансувати придбання, які були здійснені компанією. Він пояснив, що успіх від подібного випуску боргових зобов'язань не приходить автоматично. «Успіх цих фінансових операцій також свідчить про гарну репутацію Bayer на фондовому ринку», - підкреслив пан Дітч.

 

Bayer HealthСare продемонстрував високі темпи росту продажів продуктів, які були нещодавно виведені

 

Підрозділ HealthСare виріс  на 5,6% (ріст з урахуванням корегування курсів валют, придбання і продажу активів склав 7,5%) до 19 975 мільйонів євро (показник 2013 р. - 18 924 мільйонів євро). Основним драйвером росту є рецептурний напрям Pharmaceuticals, в свою чергу безрецептурний напрям Consumer Care також перевищив показники минулого року.

 

Напрям рецептурних препаратів продемонстрував значне зростання. Об’єм  продажів збільшився на 11,2% з урахуванням корегування курсів валют, придбання і продажу активів і склав 12 052 мільйонів євро. Препарати  нещодавно виведені на ринок: антикоагулянт Xarelto ®, офтальмологічний препарат Eylea ®, протипухлинні препарати Stivarga ® і Xofigo ®, препарат для лікування легеневої гіпертензії Adempas ®, загальний об’єм продажів яких склав 2 908 мільйонів євро (показник за 2013 р. - 1 522 мільйони євро) - внесли великий вклад в загальний успіх. «Багато в чому завдяки успішним показникам саме цих препаратів ми стали однією з компаній, яка найбільш швидко розвивається у фармацевтичній галузі », - відзначив д-р Деккерс. Позитивну динаміку росту продемонструвала лінійка брендів внутрішньоматкових гормональних систем Mirena ®, збільшивши продаж на 15,1%.  Продаж препарату Aspirin Cardio ® для вторинної профілактики інфарктів також виріс на 12,4%.  Однак продаж препарату-коагулянта Kogenate ® скоротився на 5,6%, що частково пов'язано з завантаженістю виробництва для використання виробничих потужностей з тим щоб розробити препарати наступного покоління для лікування гемофілії. Продажі препарату для лікування розсіяного  склерозу Betaferon ®/Betaseron ® скоротилися на 19,6% оскільки його зростання знову частково стримувалося ростом конкуренції у США. У цілому підрозділ Pharmaceuticals (рецептурний напрям компанії) продемонстрував упевнене зростання з урахуванням коректування курсів валют у всіх регіонах, особливо в Китаї, США і Східній Європі.

 

Об’єм  продажів підрозділу Consumer Health збільшився на 2,1% (з урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів) до 7 923 млн. євро. Consumer Care (безрецептурні препарати) і Animal Health (засоби для захисту тварин) показали зростання об’ємів  продажу, особливо в країнах, що розвиваються. У сегменті Consumer Care значне зростання показали продукти для догляду за шкірою Bepanthen ®/Bepanthol ®  анальгетик Aleve ® . У підрозділі Animal Health продажі асортименту продукції для боротьби з блохами, кліщами і кишковими паразитами Advantage ® виросли на 3,1% . Об’єм  продажів підрозділу Medical Care зменшився, особливо в США і Європі. Продажі підрозділу Diabetes Care у цілому знизилися, незважаючи на позитивну динаміку в країнах, що розвиваються. Продажі контрастних засобів і медичного обладнання підрозділу інтервенційної радіології залишилися на рівні аналогічного періоду минулого року.

 

Показник EBITDA до врахування особливих статей підрозділу HealthСare збільшився на 2,8% і в сукупності склав 5 484 млн. євро (у 2013 р. - 5 334 млн. євро). Високі темпи росту підрозділу Pharmaceuticals позитивно позначилися на показниках прибутку, у той час як підрозділ Consumer Health продемонстрував невелике зниження темпів росту. Прибуток знизився через ріст комерційних витрат в обох сегментах, ріст витрат на дослідження і розробки в підрозділі Pharmaceuticals і негативні курсові різниці, що склали приблизно 360 млн. євро.
Продажі субконцерну CropScience зростають у всіх підрозділах і регіонах

 

У 2014 році об’єм  продажів CropScience (сільськогосподарський напрям концерну) збільшився на 7,7% (з урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів 11,2%) до 9 494 млн. євро (у 2013 році - 8 819 млн. євро). «CropScience збільшив свою ринкову частку, при цьому всі підрозділи і регіони внесли вклад в успішний розвиток субконцерну», - відзначив д-р Деккерс. Найбільше зростання підрозділ продемонстрував у Латинській Америці, Африці та на Близькому Сході, де об’єми  продажів збільшилися на 20,6% (з урахуванням коливань курсів валют). У Північній Америці підрозділ досяг двозначного темпу росту (плюс 10,2%) з урахуванням коливань курсів валют, а за даним регіоном йде Європа і Азіатсько-Тихоокеанський регіон з показниками 7,4% і 5,5% (з урахуванням коливань курсів валют) відповідно.

 

Позитивна динаміка росту сегменту засобів захисту рослин у першу чергу пояснюється показниками нової продукції (виведена на ринок у 2006 році), продажі даного напряму виросли приблизно на 23% у відповідності зі звітністю і перевищили 1,8 млрд. євро. Продаж фунгіцидів продемонстрував двозначне зростання, що склало 15,9%.  Значно збільшилися продажі гербіцидів, інсектицидів  і напрямку SeedGrowth - рішення для захисту насіння. Об’єм  продажу насіння також помітно виріс  на 19,5%. Насіння бавовни продемонструвало особливо позитивну динаміку продажів. Об’єм  продажів підрозділу Environmental Science («Зелений світ» виріс на 6,9% .

 

Показник EBITDA до врахування особливих статей CropScience виріс на 5% до 2 360 млн. євро (у 2013 році - 2 248 млн. євро). Незважаючи на сприятливу динаміку розвитку підрозділу - у цьому напрямі спостерігалося зростання об’єму продажів і відпускних цін, витрати на дослідження і розробки та комерційні витрати, а також негативні зміни валютних курсів на рівні приблизно 50 млн. євро відобразились на показниках прибутку.
 
MaterialScience значно нарощує об’єми

 

Об’єм  продажів MaterialScience (високотехнологічні матеріали) збільшився на 3,7 %  до 11 651 млн. євро (у 2013 році: 11 238 млн. євро). Зростання обумовлене значним збільшенням об’єму  продажів полікарбонатів, поліуретанів, сировини для покриття, клеїв і спеціальних матеріалів. Проте відпускні ціни були трохи нижчими.

 

Об’єм продажів поліуретанової сировини виріс на 4,9 %  завдяки підвищенню попиту майже у всіх споживчих секторах. Продажі високотехнологічних пластиків (полікарбонатів) збільшилися на 7,2%, головним чином, у зв'язку з ростом попиту з боку клієнтів в автомобільній промисловості, енергетиці та електронній галузі. Продажі сировини для покриття, клеїв і спеціальних матеріалів збільшилися на 5,5 % . Зростання було зумовлене збільшенням об’ємів  у всіх регіонах. Відпускні ціни в цьому субконцерні залишилися без змін у порівнянні з минулим роком. Об’є м продажів відділу Промислових Операцій скоротився на 7,2 %  через більш низькі в цілому об’є ми  і відпускні ціни.

 

EBITDA до врахування особливих статей MaterialScience зріс на 10,7 % до 1 187 млн. євро (у 2013 році: 1 072 млн. євро). Зростання прибутку сприяло збільшенню об’єму  продажів, зниженню цін на сировину, витрат на енергію і збільшенню ефективності виробництва. Однак зростання прибутку стримувалося падінням відпускних цін. Курсові різниці в цілому не мали впливу на показники прибутків.

 

Усі субконцерни Bayer досягли значного росту продажів у четвертому кварталі 2014 року

 

У четвертому кварталі 2014 року об’єм продажів концерну збільшився на 11,6%  до 11 039 млн. євро (у 4 кв. 2013 р. - 9 888 млн. євро). Усі три субконцерни зробили внесок у зростання бізнесу. Показник EBIT знизився на 14,4% до 561 млн. євро (у 4 кв. 2013 р. - 655 млн. євро). EBITDA до врахування особливих статей у четвертому кварталі 2014 року зріс на 4,4% до 1 846 млн. євро (у 4 кв. 2013 р. - 1 769 млн. євро), в основному в результаті більш високих об’ємів у всіх субконцернах.  Зростання прибутку стримували підвищені витрати на дослідження і розробки та комерційні витрати. Чистий прибуток знизився на 224 млн. євро (у 4 кв. 2013 р. - 455 млн. євро), у той час як основні доходи на акцію зросли до 1,19 (у 4 кв. 2013 р. –1,10).

 

Фокус на біологічні науки

 

Д-р Деккерс підкреслив, що 2014 рік також був досить успішним для Bayer зі стратегічної точки зору. «В минулому році ми задали курс, який сформує майбутнє нашої компанії в довгостроковій перспективі. Ми прийняли рішення  про відокремлення  субконцерну MaterialScience і ініціювали стратегічну переорієнтацію бізнесу, у результаті якої компанія буде спеціалізуватися в області біологічних наук». За словами голови Bayer, розміщення акцій субконцерну MaterialScience, що заплановане на середину 2016 року, відбувається за графіком. Він відзначив, що перший етап формування нової компанії вже завершено. Правова і організаційна структури були узгоджені, а ключові керівні вакансії заповнені. Передбачається, що економічний і правовий поділ субконцерну MaterialScience, також відоме як відокремлення, має бути завершено до 31 серпня 2015 року. У другому півріччі поточного року компанія має намір визначити, чи будуть акції MaterialScience розміщені на фондовому ринку в рамках первинного публічного розміщення акцій або шляхом відділення частини активів материнської компанії.

«Більше того, ми зміцнили позиції біологічних напрямів бізнесу завдяки важливим придбанням», - додав д-р Деккерс. Зокрема, як пояснив голова Bayer, придбання безрецептурного підрозділу Merck & Co., Inc., США, а також китайської компанії Dihon Pharmaceutical Group Co. Ltd. дозволило значно зміцнити позиції безрецептурного підрозділу Bayer. Інтеграція цих двох компаній проходить за планом. Придбання норвезької компанії Algeta ASA, з якою Bayer співпрацює з 2009 року в області розробки і реалізації протиракового препарату Xofigo™, було успішно закінчено.
Bayer очікує значного збільшення прибутку у 2015 році

 

«Ми з оптимізмом дивимося в майбутнє», - повідомив д-р Деккерс. Bayer очікує, що об’єм продажів 2015 року складе приблизно 46 млрд. євро. Це відповідає росту з урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів у процентному вираженні в межах нижнього діапазону однорозрядних чисел. Компанія припускає, що позитивний валютний ефект на об’єм  продажів складе приблизно 3% у порівнянні з попереднім роком. Очікується, що показник EBITDA до врахування особливих статей підвищиться в процентному вираженні у межах нижнього і середнього діапазону чисел другого десятка, з урахуванням очікуваного позитивного валютного ефекту в розмірі приблизно 2%. Bayer прагне збільшити прибуток, розраховуючи на акцію в межах нижнього діапазону чисел другого десятка, з урахуванням очікуваного позитивного валютного ефекту в розмірі приблизно 3%.
Компанія прогнозує, що у 2015 році додаткові витрати складуть приблизно 700 млн євро. Основні витрати припадуть на інтеграцію придбаних бізнесів у безрецептурному підрозділі і плановане розміщення акцій MaterialScience на фондовому ринку. Bayer має намір у 2015 році підвищити витрати на дослідження і розробки приблизно на 10%, що складе більше 4 млрд. євро. Компанія запланувала капітальні витрати в розмірі близько 2,3 млрд. євро на власність, виробничі комплекси і обладнання, а також 0,3 млрд. євро на нематеріальні активи. Зношування і амортизація оцінюються в розмірі приблизно 3,0 млрд євро, включаючи 1,6 млрд євро на амортизацію нематеріальних активів. Передбачається, що на кінець 2015 року чиста фінансова заборгованість складе менше 18 млрд євро.

 

 За прогнозами концерну, об’єм продажів HealthCare складе приблизно 23 млрд. євро, що відповідає збільшенню на середній однозначний процентний показник з урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів. Субконцерн планує збільшити показник EBITDA до врахування особливих статей у процентному вираженні в межах нижнього і середнього діапазону чисел другого десятка. У підрозділі Pharmaceuticals (рецептурні препарати) Bayer прогнозує подальше зростання об’є му  продажів у межах середнього або високого діапазону однорозрядних чисел з урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів - приблизно до 13 млрд. євро. У 2015 році компанія має намір збільшити об’єм  продажів продуктів, які недавно виведені на ринок, у даному сегменті до 4 млрд. євро. Крім того, планується підвищення показників EBITDA до врахування особливих статей у сегменті рецептурних препаратів у процентному вираженні в межах нижнього діапазону чисел другого десятка, з урахуванням додаткових інвестицій у дослідження і розробки в розмірі 300 млн. євро. Тому в субконцерні HealthСare очікують, що підрозділ Pharmaceuticals трохи покращить рентабельність за показником EBITDA до врахування особливих статей. У підрозділі Consumer Health Bayer очікують збільшення об’єму  продажів до 10 млрд. євро, включаючи показники придбаних бізнесів у безрецептурному напрямку. Планується ріст об’єму  продажів у сегменті на середнє однозначне процентне значення з урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів. Очікується, що показник EBITDA до врахування особливих статей у сегменті Consumer Health збільшиться в процентному вираженні в межах середнього або високого діапазону чисел третього десятка, враховуючи показники придбаних бізнесів у безрецептурному напрямку.

Очікується, що CropScience продовжить динаміку росту, що випереджає ріст ринку, а також збільшить об’єм  продажів на малий або середній однозначний процентний показник з урахуванням коливань курсів валют, придбання і продажу активів приблизно до 10 млрд. євро. Планується підвищити EBITDA до урахування особливих статей на малий або середній однозначний процентний показник.

 

У субконцерні MaterialScience у 2015 році планують подальше збільшення збуту, яке буде супроводжуватися зниженням відпускних цін, що призведе до зниження об’єму  продажів. Проте, компанія прогнозує значне збільшення EBITDA до урахування особливих статей. Також у субконцерні MaterialScience націлені на повернення повної вартості капітальних вкладень у 2015 році. У першому кварталі 2015 року, очікується, що субконцерн збереже об’єм  продажів незмінним у порівнянні з попереднім кварталом, а також значно збільшить показник EBITDA до врахування особливих статей.